הנגינה כאמצעי להתמודדות עם לקויות למידה
יש לי הזכות
מאז הקמת הסטודיו שלי למוזיקה, זכיתי באופן טבעי ללמד תלמידים בעלי לקויות למידה ADD ,ADHD ואוטיזם בתפקוד גבוה. אני מרגיש שאותם תלמידים לא הגיעו אלי במקרה אלא שיד מכוונת הפגישה בנינו.
אני מרגיש העצמה אדירה לי ולתלמידים.
אני בא משם
אני מאמין שבמקום הזה אני נפגש עם לקות הADD שלי (הפרעת קשב וריכוז ללא היפראקטיביות) שהלכה ושהשתפרה עם השנים בזכות אהבתי למוזיקה והיכולת של המוזיקה והנגינה עצמה להעניק לי כלים להשתפר ולהבין שהכול זה עניין של התמדה, סבלנות, התבוננות וזמן.
צריך להיות אחד כדי לזהות אחד
בזכות לקות הADD שלי יש לי את היכולת לזהות רגעי מצוקה ברמת הלימוד ולנתב אותה להצלחה בעזרת שיקוף סיטואציות ומציאת פתרון פרקטי לתלמיד.
פתרון לאתגר במהלך נגינה הוא בדרך גם כלי חשוב לסיטואציות ביום יום ועוזר לתלמיד לא רק בנגינה על גיטרה.
הסטודיו למוזיקה הוא המרחב והקרקע הטובים ביותר להבין, ללמד ולהכיל את הלקות של אותם ילדים, בני נוער ומבוגרים בעלי ADD וADHD (הפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיביות) ואוטיזם בתפקוד גבוה אשר לא מקבלים הכלה ביום יום במסגרות השונות של בית הספר או בעבודה.
הכוונה מתוך הבנה
במסגרת השיעורים אני מלמד את תלמידיי יותר מתווים ומנגינות, אני מלמד אותם להתבונן מחדש לתוך עצמם ולהתמודד בהתמדה עם הלקות הטורדנית ומטילת הביקורת העצמית והסביבתית הזאת, ולגלות את עצמם מחדש בעזרת המוזיקה והמון הבנה וחיזוק בדרך לתוצאה טובה ונכונה.
מוזיקה תורמת לכולנו
האתגר שבנגינה מציב מולנו מראה שמשקפת את כלל הבעיות שאנו נתקלים בהן ביום יום. בעיות כמו: קואורדינציה, ריכוז, אימפולסיביות, פזיזות, תסכול, הקשבה, עבודה בתהליכים נכונים, קריאה גרפית, מילוי אחר הוראות פשוטות וכו'...
כפי שאמרתי כבר קודם, אני בעצמי בעל לקות למידה מסוג ADD שהמוזיקה והנגינה עזרו לו להשתפר בכל רמה בחיי.
היום אני יכול לומר בפה מלא שללמוד לנגן וליצור משפר את איכות החיים ותורם רבות לשיפור הקוגניציה, לשיפור יכולת הריכוז, יכולות ההבעה ולפריקה רגשית התורמת לרוגע, דבר המשליך ישירות על אספקטים מהותיים ביום יום.